شخصیت هر آدمی برآمده از مجموعه‌‌ی عادت‌هایش است. پس با توسعه عادت‌های خوب در خود، می‌توانیم این شاخصه را در خود بهبود بخشیم. برای اینکه بتوانیم عادات خوب را در خود پرورش بدهیم باید با سه بخش یک عادت یعنی، یادآور، روال و پاداش آشنا شویم.

.

👈🏻 برای عادت جدیدتان «یادآور» درست کنید.(مثلا بولت ژورنال )

مثلا می‌خواهید روزی سه لیتر آب بخورید تا شاداب‌تر شوید. از همین رو می‌توانیم برگه‌ای را در آشپزخانه یا اتاقتان نصب کنید که به شما این موضوع را گوشزد کند. این موضوع را برای عادات‌های خوب دیگر هم تکرار کنید، یادتان نرود مهم‌تر از هرچیزی شما ابتدا به انگیزه کافی نیاز دارید.

.

👈🏻 عادتی انتخاب کنید که شروع کردنش آسان باشد ( روال )

روحیه و شور و اشتیاق خود را برای رسیدن به اهدافتان حفظ کنید، اما زمانی که می‌خواهید روال یک عادت را در خود ایجاد کنید، معقولانه‌تر رفتار کنید. به عنوان مثال به یکباره سعی نکنید 7 روز هفته را ساعت 6 صبح بیدار شوید، می‌توانید این عمل را ابتدا در 2 روز هفته امتحان کنید.

.

💎 پاداش‌تان چیست؟

یادتان باشد حتما جشن خوشحالی بگیرید. حتی اگر معتاد تزریقی‌ای بودید که بالاخره توانسته خودش را عادت بدهد فقط از سرنگ یکبار مصرف استفاده کند تا وضعش از این که هست بدتر نشود. آن را هم جشن بگیرید! این موضوع را در نظر بگیرید که پاداش شما نباید به عادت ساخته شده یا هدفتان لطمه بزند، پس سعی کنید با یک شام خوب یا مسافرت کوتاه،

#عادت‌خوب

پرولاین