عرضه نرم افزارهای اورجینال

امنیت شما در اینترنت دغدغه اصلی ماست و در اینجا هرآنچه به شما برای حضور ایمن در اینترنت کمک کند، منتشر خواهیم کرد.

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

هشت زبان برنامه نویسی برای تازه وارد ها

زبان پایتون

 

🔷  #پایتون باید به عنوان ساده ترین زبان برنامه نویسی سطح بالا برای مبتدیان مورد توجه قرار گیرد. نحو این زبان بسیار ساده است. در بسیاری از موارد، حتی یک غیر برنامه نویس هم می تواند با خواندن کد های این زبان نحوه کار آن را توضیح دهد. پایتون ساده بوده و خوانایی کد های آن بالاست  و در بسیاری از موارد نیاز به خطوط کمتری از کد در مقایسه با زبان های دیگر دارد. این زبان سورس باز بوده و پشتیبانی کنندگان آن جامعه ی بزرگی از برنامه نویسان هستند.

 

🔶 مطالب آموزشی این زبان به سادگی در اینترنت موجود هستند. محیط های رایگان مختلفی برای کد نویسی پایتون ارائه شده است که #کد_نویسی را ساده تر میکند. با استفاده از پایتون، شما می توانید وب سایت ها و برنامه های کاربردی را ایجاد کنید که نه تنها پویا هستند، بلکه می توانند الگوریتم های یادگیری هوش مصنوعی را نیز اجرا کنند. به همین دلیل #Python یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است.

2️⃣ زبان #جاوااسکریپت

 

🔷 جاوااسکریپت یکی از تکنولوژی های اصلی جهان طراحی وب در کنار HTML و CSS است. در گذشته، این زبان به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا در نظر گرفته نمیشد. هدف اصلی جاوا اسکریپت این بود که قابلیت های پویا را در صفحه وب در سمت کاربر و در مرورگر فراهم بیاورد. اما پس از تکامل یافتن موتور جاوا اسکریپت، این زبان توانست در سمت سرور در وب سرور ها مورد استفاده قرار بگیرد. از این زبان برای نوشتن برنامه های موبایل هم استفاده میشود.

 

 

🔶 نحو جاوا اسکریپت در مقایسه با زبان های برنامه نویسی مشابه بسیار آسان است. جاوا اسکریپت یک زبان مفسری است، بنابراین میتوانید بدون کامپایل دوباره برنامه کد خود را تغییر داده و نتیجه ی آن را در مرورگر خود مشاهده کنید.

 

3️⃣ زبان #روبی

 

🔶 زبان روبی یک زبان برنامه نویسی پویا است که عمدتا بر سادگی و بهره وری متمرکز است. نحو این زبان برای خواندن و نوشتن بسیار ساده است. این زبان ترکیبی متعادل از زبان های برنامه نویسی قدیمی مانند Perl، Smalltalk، Eiffel، Ada و Lisp و زبان های برنامه نویسی مدرن مانند Python و PHP است.

 

🔷 این زبان واقعا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است و مفاهیم آن می توانند برای بسیاری دیگر از زبان های برنامه نویسی سطح بالا استفاده شوند. Ruby برای ساختن برنامه های کاربردی وب، وب سرور ها، کتابخانه های گرافیکی، موتورهای تشخیص تصویر، سرورهای پایگاه داده ، و خدمات سیستم های سطح پایین و ...  مفید است.

 

🔶 یکی از محبوب ترین فریمورک ها برای ساخت برنامه های کاربردی وب ، Ruby on Rails است .

 

 

4️⃣ زبان #PHP

 

🔶 پی اچ پی یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب است. این یک زبان برنامه نویسی ساده و منعطف است که به طور گسترده ای استفاده می شود، این زبان می تواند به عنوان یک زبان برنامه نویسی عمومی مورد استفاده قرار گیرد. PHP به طور گسترده ای با وب سرور Apache و پایگاه داده MySQL مورد استفاده قرار می گیرد.

 

🔷 این زبان آسان ترین انتخاب برای کسانی است که در حال توسعه وب سرورها هستند. محبوب ترین شبکه اجتماعی اینترنتی "فیس بوک" با میلیاردها کاربر و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا "وردپرس" با میلیون ها وب سایت هر دو توسط PHP نوشته شده اند.

 

🔶 پی اچ پی همچنین یک زبان برنامه نویسی سورس باز است. بسیاری از آموزش های آن رایگان است و در اینترنت میتوان به آنها دسترسی داشت. این زبان دارای فریمورک های محبوبی  مانند Laravel و Zend، که باعث می شود ، توسعه وب آسان ،مقیاس پذیر با امنیت بالا باشد.

 

5️⃣ زبان #C

 

🔶 زبانی است که به عنوان مادر همه زبان های برنامه نویسی در نظر گرفته میشود. به عنوان یک مبتدی، اگر شما زبان برنامه نویسی C را یاد بگیرید، می توانید هر زبان برنامه نویسی دیگری را به راحتی یاد بگیرید. C اولین زبان برنامه نویسی با مدیریت حافظه کارآمد و انعطاف پذیر بود. از این زبان عمدتا برای توسعه سیستم عامل یونیکس استفاده می شود.

 

🔷 با استفاده از این زبان شما می توانید برنامه هایی را در سطح سیستم ایجاد کنید که می توانند به طور مستقیم به منابع سیستم مانند حافظه و پردازنده دسترسی پیدا کنند. بدون شک C یک زبان بسیار قدرتمند است و ممکن است شما فکر کنید که یادگیری آن بسیار سخت است. اما، این درست نیست! C هنگامی که شما مفاهیم اساسی آن مانند توابع، ساختارها، حلقه ها و غیره را درک کنید، نسبتا آسان است.

 

6️⃣ زبان ++c #سی_پلاس_پلاس

 

🔶 نسخه به روز شده از زبان برنامه نویسی C است که متد شی گرایی به آن افزوده شده است. این زبان را می توان به عنوان پایه ای برای بیشتر زبان های برنامه نویسی شی گرا مورد توجه قرار داد. از این زبان قبلا به طور عمده برای برنامه نویسی سیستم استفاده میشد و در حال حاضر از آن برای توسعه ی بازی های محبوب استفاده میشود. اگر شما مبانی زبان C را بدانید یادگیری زبان ++C چندان سخت نخواهد بود

 

7️⃣ زبان #c #سی_شارپ

 

🔶 یادگیری زبان #C همانند زبان های C و ++C ساده بوده دارای ویژگی های پیشرفته تری نسبت به آنهاست. از این زبان برای توسعه بازی های ویدئویی، برنامه های کاربردی دسک تاپ و و استفاده میشود. برخلاف زبان های C و ++C  که می توانند در کامپایلرهای مختلف کد گذاری و اجرا شود، #C از محیط یکپارچه Visual Studio  استفاده می کند. ویژوال استودیو محیطی است که تمام ابزار های مفید برنامه نویسی در آن جمع شده و برای مبتدیان میتواند بسیار مفید باشد.

 

8️⃣ زبان #جاوا

 

🔶 جاوا یک زبان برنامه نویسی قدیمی و محبوب است که به صورت گسترده استفاده میشود. از این زبان میتوان برای ایجاد هر نرم افزاری استفاده نمود. این زبان یک زبان برنامه نویسی شی گرا بوده که عموما برای توسعه نرم افزارهای وب، نرم افزار های سطح سازمانی استفاده می شود.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
proline company

هکرها میتوانند با دستکاری تنها 3 درصد از روشنایی مانیتور شما، به سرقت اطلاعاتتان بپردازند!

 

شاید برایتان عجیب باشد اما حقیقت دارد! محققان امنیتی تکنیکی برای سرقت اطلاعات با دستکاری میزان روشنایی فقط 3 درصد کشف کرده اند. 

در این روش که توسط محققان دانشگاه Ben-Gurion کشف شده، هکر ابتدا به نصب بدافزار روی سیستم قربانی میکند و این بد افزار با افزایش صعودی اما نامحسوس روشنایی صفحه نمایش، اطلاعات را به صورت کدهای باینری ذخیره میکند و در نهایت هکر برای خواندن آنها به دوربین نیاز دارد. 

 

کامپیوترهای شخصی نیازی نیست در مورد این روش هک نگران باشند، با این حال سازمان ها و بانک ها و ادارت در معرض خطر هستند که آنها هم در حالت ایده آل با سرعت 10 بیت بر ثانیه میتوانند به سرقت اطلاعات بپردازند... 

 

منبع: fossbytes

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
proline company

دو اشتباه رایج در استفاده از سیستم کامپیوتر

1. باز گذاشتن نرم افزار های امنیتی زیاد و بلااستفاده

 

🔸 به مرور زمان برنامه‌های زیادی روی سیستم عامل خود نصب می‌کنید. حتی بعید نیست که پس از گذشت مدت زمانی مشخص بسیاری از نرم افزار‌هایی که پیش‌تر نصب کرده‌اید را فراموش کرده باشید و حتی از آن‌ها استفاده هم نکنید. 

 

🔹 اجرای همزمان تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود که سرعت کامپیوتر کاهش یابد. دلیل اصلی این مشکل به خاطر عملکرد خود نرم افزارهاست که به صورت خودکار در پس زمینه‌ی سیستم عامل فعال هستند و بخشی از حافظه‌ی رم را به خود اختصاص می‌دهند. 

 

 

🔸 علاوه بر این شما می‌توانید با کلیک روی فلش کوچک کنار ساعت و تقویم در ویندوز، ببینید که چه برنامه‌هایی در حال حاضر اجرا شده‌اند و بخشی از حافظه‌ی رم را اشغال کرده‌اند. با کلیک راست کردن روی اکثر این آیکون‌ها و با کلیک روی Exit می‌توانید اجرایشان را متوقف کنید.

 

2. ریستارت نکردن کامپیوتر !

 

🔶 عدم ریستارت کردن کامپیوتر باعث کند شدن آن می‌شود. با هربار ریستارت کردن کامپیوتر، رم خالی می‌شود و با هربار اجرای سیستم عامل با یک رم خالی سر و کار دارید و در نتیجه با سرعت بهتری هم مواجه خواهید شد. 

————

🔷 بسیاری از اپلیکیشن‌ها ممکن است مشکلات حافظه‌ای داشته باشند؛ به این معنی که بعد از پایان کارشان هم حافظه‌ی اشغال شده‌ی رم را به کامپیوتر بر نمی‌گردانند. در این صورت شما با ریستارت کردن سیستم عامل می‌توانید حافظه‌ی اشغال شده را پس بگیرید. از طرفی با هربار ریستارت کردن کامپیوتر، ویندوز آخرین به روزرسانی‌ها را نصب می‌کند. این به روزرسانی‌ها باعث می‌شوند که امنیت سیستم عامل بهتر از گذشته شود. البته لازم به ذکر است که اصلا نیاز نیست هر شب کامپیوتر خود را ریستارت کنید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
proline company

هک شدن تلگرام

● اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام افشا شده است. دیتابیس این اطلاعات اکنون در سطح اینترنت با ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود و منبع آن، نه خود تلگرام، بلکه یکی از نسخه‌های غیر رسمی این اپلیکیشن ذکر شده است. 

 

🔸«باب دیاچنکو»، پژوهشگر امنیت سایبری که این دیتابیس را در سطح وب کشف کرده، اعلام می‌کند که داده‌های دیتابیس شامل اطلاعات بیشتر از ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، مانند آی‌دی تلگرام، نام کاربری، شماره تماس، هش‌ها و کلید‌های دیجیتالی می‌شود.

🔸این پژوهشگر امنیتی می‌گوید در این دیتابیس هیچ اثری از داده‌های شخصی کاربران،‌ یا اطلاعاتی که به هکر کمک کند تا بتواند به حساب کاربری آن‌ها وارد شوند، پیدا نکرده است.

 

🔹تلگرام یک اپلیکیشن متن-باز است که به سایر اپلیکیش‌ها اجازه می‌دهد نسخه‌ای با ویژگی‌های مورد نظر خود را بر بستر هسته‌ی اصلی تلگرام بسازند. از آنجایی که تلگرام در اردیبهشت ۹۷ در ایران فیلتر شد، بسیاری از کاربران برای ادامه‌ی استفاده از این پیام‌رسان و ارتباط با آشنایان خود از نسخه‌های غیر رسمی در ایران استفاده کردند که به شکل غیرقابل باور و پر هزینه‌ای قادر بودند فیلترینگ تلگرام را دور بزنند.

 

🔹نکته بسیار مهم در این میان، این است که تلگرام هم به جای هشدار دادن به کاربران در راستای عدم استفاده از اپلیکیشن‌های غیر رسمی، می‌توانست دسترسی کلاینت‌های غیر رسمی را قطع کند در حالی که چنین اتفاقی رخ نداد.

 

 

 «اما تلگرام هم خودش را به عنوان یک اپلیکیشن متن-باز معرفی می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود تا کنترل نسخه‌های غیر رسمی بسیار مشکل باشد.»

پرولاین ارائه دهنده محصولات امنیتی 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
proline company

بررسی ویژگی‌های ESET Mobile Security

محافظت در برابر بدافزار

عملکرد آنتی ویروس ESET Mobile Security در جهت اسکن انواع بدافزارها، بسیار ایده آل و قوی است چرا که از 3لایه امنیتی برای اسکن تلفن همراه استفاده می‌کند. جالب است بدانید که اسکن سریع تلفن همراه، که شامل فایل‌های مختلف مانند پرونده‌های اجرایی، کتابخانه‌ها و فایل‌های ZIP می‌شود، تنها 6 ثانیه طول می‌کشد. البته، هرچه که میزان اطلاعات شما در حافظه microSD بیشتر باشد، مدت زمان اسکن نیز بیشتر خواهد شد.

علاوه بر اسکن سریع، این برنامه دارای یک حالت دیگر اسکن که به نام Deep Scan یا Full Scan شناخته می‌شود، برای اسکن تمام فایل‌های تلفن همراه، اعم از حافظه داخلی و حافظه خارجی استفاده می‌شود. بر اساس آمار متوسطی که منتشر شده است، برای انجام این اسکن چیزی حدود 1 دقیقه زمان نیاز است.

در صورتی که شما از ورژن رایگان آنتی ویروس اندروید ESET کنید، باید برای اسکن تلفن همراه به صورت دستی عمل کنید. اما اگر قابلیت‌های ESET Live Grid و Real-time Scanning فعال باشند، تلفن همراه شما در برابر تمام آنچه که وارد گوشی شما می‌شود، ایمن خواهد بود.

نسخه غیر رایگان آنتی ویروس ESET Mobile Security این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با زمان‌بندی که تعیین می‌کنید، اسکن تلفن همراهتان به صورت خودکار انجام گردد. به عنوان مثال کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند مشخص کنند که چه ساعتی از روز اسکن تلفن همراه انجام شود. خصوصاً افرادی که در مورد سلامت باتری نگران هستند. چرا که می‌توان تعیین کرد که این اسکن هنگامی که تلفن همراه در شارژ است انجام گردد.

اگر شما کاربر آنتی ویروس ESET Mobile Security هستید، در صورتی که برنامه موفق به شناسایی فایل مشکوکی شود، از شما می خواهد که فایل شناسایی شده را حذف کرده و یا آن را نادیده بگیرید. اما در صورتی که در حال استفاده از ورژن غیر رایگان هستید، می‌توانید برنامه را بدون آن که حذف کنید، در حالت قرنطینه قرار دهید.

ویژگی‌ها و امکانات آنتی ویروس ESET Mobile Security

قابلیت ضد سرقت در آنتی ویروس اندروید ESET

مسلماً اگر کاربر ورژن غیر رایگان این اپلیکیشن هستید، از قابلیت‌های بیشتری برخوردار خواهید بود. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، قابلیت ضد سرقت در آنتی ویروس اندروید ESET می‌باشد. در صورتی تلفن همراه شما به سرقت برود و یا برنامه متوجه رفتار عجیبی در تلفن همراهتان شود (وارد کردن رمز به اشتباه چندین بار پشت سر هم، حذف سیم کارت و …) ، به شبکه‌های پرتابل وب ESET ، my.eset.com و همچنین Proactive Protection اعلام وضعیت می‌کند.

بنابراین زمانی که شما وارد پورتال وب شوید، می‌توانید به بخش ضد سرقت رفته و لیست دستگاه‌هایتان را که از این آنتی ویروس استفاده می‌کنند، مشاهده نمایید. سپس گزینه اعلام وضعیت را انتخاب کرده تا اطلاعات دقیقی از موقعیت دستگاه دریافت کنید.

راهنمای جانبی: البته در صورتی که گزینه Proactive Protection فعال نباشد، شما بازد از طریق دکمه قرمز رنگ Device Is Missing اقدام کنید. در این شرایط، تلفن به خودی خود قفل شده و شروع به ارسال موقعیت مکانی خود می‌کند. سپس از طریق دوربین جلو و عقب چندین عکس گرفته و در سایت قرار می‌دهد. در صورتی که تلفن همراه شما توسط فردی پیدا شود، پیغام تماس با صاحب تلفن برای وی نمایش داده می‌شود. در این شرایط، فرد می‌تواند از طریق آدرس ایمیل و یا شماره‌هایی که از قبل تعیین کرده‌اید، با شما ارتباط برقرار کند.

یکی دیگر از ترفندهایی که هنگام سرقت تلفن همراه به کار شما می‌آید، ارسال اطلاعات و موقعیت مکانی گوشی از طریق my.eset.com می‌باشد. این قابلیت که Signal Flare نامیده می‌شود برای مواقعی پیشنهاد می‌شود که سیگنال گوشی به هر دلیلی در حال خارج شدن از دسترس می‌باشد.

قابلیت شناسایی فیشینگ در آنتی ویروس ESET Mobile Security

یکی دیگر از مزایای مهم این آنتی ویروس، شناسایی سایت‌های فیشینگ، ارسال پیام هشدار و مسدود کردن آن‌ها می‌باشد. اما نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که این قابلیت تنها برای برخی از مرورگرها قابل استفاده است. اگرچه در وب‌سایت رسمی ESET اعلام شده که این قابلیت با تمام مرورگرهایی که به صورت پیش فرض در گوشی‌های اندروید قرار دارند سازگار است، اما با مرورگر کروم در Android 6 Marshmallow سازگار نیست.

اگرچه بر اساس برخی از آزمایش‌هایی که انجام شده، این قابلیت چندان هم به موقع و درست عمل نمی‌کند. بنابراین اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که نگرانی زیادی در خصوص سایت‌های فیشینگ دارید، بهتر است که از اپلیکیشن های جایگزین مانند Bitdefender Mobile Security، Norton Mobile Security و Avast Mobile Security استفاده کنید.

تنظیمات امنیتی در آنتی ویروس اندروید ESET

اگر نمی دانید که دانلود کدام برنامه برای شما خطرآفرین است، می‌توانید از این قابلیت آنتی ویروس استفاده کنید. با فعال بودن این گزینه، تلفن همراه شما در برابر هرگونه خطری از سوی اپلیکیشن های مختلف، ایمن خواهد ماند.

نظارت بر دستگاه اولین بخش از Audit Security می‌باشد و مواردی از قبیل اتصالات جهت وصل شدن به شبکه‌های Wi-Fi ، عدم وجود فضای داخلی در دستگاه یا رومینگ داده‌ها را بررسی می‌کند.

یکی دیگر از اموری که وظیفه انجام آن به عهده تنظیمات امنیتی در آنتی ویروس اندروید ESET می‌باشد، دسته‌بندی برنامه‌های مختلف بر اساس معیارهایی مانند میزان استفاده، دسترسی به موقعیت مکانی و … می‌باشد. شما از طریق همین بخش می‌توانید وارد تنظیمات برنامه‌ها شده و برنامه‌ای را حذف کنید.

تأثیر آنتی ویروس ESET Mobile Security بر عملکرد سیستم

بر اساس آزمایش‌هایی که انجام شده است، این آنتی ویروس نسبت به سایر آنتی ویروس‌های موجود در بازار عملکرد بهتری دارد. بنابراین اگر نگران عملکرد سیستم هنگام استفاده از این اپلیکیشن هستید، باید به شما بگوییم که تأثیر این آنتی ویروس بر تلفن همراه مشابه با Bitdefender Mobile Security و Kaspersky Internet Security است.

رابط کاربری آنتی ویروس اندروید ESET

در میان آنتی ویروس‌های اندروید موجود در بازار، این اپلیکیشن از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است. در صفحه اصلی این آنتی ویروس 6 آیکون بزرگ وجود دارد که هر یک از آن‌ها امکانات اصلی برنامه هستند. بنابراین اگر به دنبال پیچیدگی زیادی نیستید، استفاده از این برنامه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

منبع:"proline-iran.com"

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
proline company

شایعه ی هانتا | ویروس هانتا در ایران

در پی اخبار های نادرست و هیجان انگیز و دلهره آور این روز ها کنار ویروس کرونا ، نام ویروسی دیگر به نام هانتا به گوش می خورد 

در این زمینه وظیفه خود دانستیم تا مطالبی را که میدانیم با شما در میان بگذاریم 

این روزهای کرونایی ، تمامی مردمان کشور تبدیل به ویروس شناسان میشنود.... این بد نیست ولی انتقال و ارجاع مطالب غلط کاملا نادرست است . چرا ؟ 

مثلا ویروسی مانند هانتا یا cdc ، این ویروس از قبل وجود داشته و دارد . در دنیای شرق همانند هند ، ایران و چین و ... این ویروس تاثیرات بدی روی دستگاه گوارش و روده و کلیه میگذارد که گاهی بیماران دچار خون ریزی ادرار ، خون ریزی در مدفوع و استفراغ خون میشوند . 

در کشور آمریکا و آسیا مدل دیگری از این ویروس قرار دارد که دستگاه تنفسی را مورد حمله قرار می دهد و شباهت زیادی به کرونا دارد ولی به هیچ عنوان مانند کرونا شیوع سریعی ندارد . 

پرولاین از شما هموطنان عزیز خواهشمند است آرامش خود را نسبت به شایعات این روز های پر تنش حفظ کنید و اخبار خود را از منابع قابل اعتماد دنبال نمایید 

آرامش سیستم ایمینی برن شما را بالا خواهد برد. 

 

من ، مهسا داننده نویسنده پرولاین ، آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما هموطنان عزیز آرزومندم 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
proline company

کارما با چوب کرونا

روز اول عیدی خدمتتون عرض کنم یک آقای متاهل، به دور از چشم همسرش، دست یه دختر رو میگیره و میره سواحل ایتالیا عیش و نوش ولی از قضا  روزگار هر دوشون  کرونا ویروس گرفتن و وضع اقاهه وخیمه و احتمال زنده موندنش هم کمه!

کرونا زمان و مکان نمیشناسه 

جدا از این داستان این ویروس باعث تغییرات عظیمی در بسیاری از رفتارهای روزمره ی ما داشته 

پرولاین آروزی سلامتی و تندرسی رو برای همطنان عزیز داره 

در خانه بمانیم و 20 دقیقه دست ها را بشوییم 

🔻چرا شستن دست‌ها باید ۲۰ ثانیه طول بکشه؟

 

🔹شاید خیلی‌ها فکر کنند اگر ما بتونیم اون مراحل شستن رو سریع انجام بدیم مهم نیست که زودتر تموم بشه ولی اینطوری نیست. 

 

🔸شستن دست‌ها باید ۲۰ ثانیه طول بکشه چون زمان لازمه تا صابون روی ویروس اثر کنه.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
proline company