پرولاین در بیوگرافی این هفته برای شما یکی از شخصیت های تاثیرگذار در صنعت امنیت فناوری اطلاعات را معرفی خواهد کرد. یوجین کسپرسکی، با سمت CEO در شرکت معروف کسپرسکی، یکی از شخصیت های تاثیرگذار در این حوزه است.

در ادامه با ما همراه باشید.

آدرس وب سایت پرولاین

 

بیوگرافی یوجین کسپرسکی به زبان خودش

سلام!

من، یوجین، در مسکو به همراه همسر و چهار فرزندم مستقر هستم. تفریح اصلی من اسکی است و از هر فرصتی برای اسکی کردن در کوه های آلپ استفاده میکنم. من علاقه زیادی به طبیعت و گردشگری دارم. از ماجراجویی در طبیعت لذت میبرم و بخشی از زمان خود را به عکاسی از طبیعت اختصاص میدهم. همچنین من زمان زیادی را به سفرهای کاری اختصاص میدهم. مردم کشورهای مختلف را دیدار می کنم و بسیاری از سخنرانی های عمومی را می خوانم. زندگی من به مبارزه برای برقراری امنیت در فضای بیکران اینترنت اختصاص یافته است.

بله؛ من یوجین کسپرسکی (Eugene Kaspersky)، مدیرعامل شرکت امنیتی کسپرسکی (Kaspersky) هستم. سه دهه اخیر زندگی من تماما در تکاپو برای گسترش شرکتم و تحقیقات و مبارزه با نرم افزارها و ویروس های مخرب سپری شده است. محصولات شرکت من در تمام جهان عرضه میشود و کاربران اینترنت را از خطرات بسیاری که در کمینشان هست در امان نگاه میدارد.

 

یوجین کسپرسکی کیست؟

یوجین والنتینوویچ کسپرسکی یکی از معروف ترین کارشناسان امنیت سایبری و کارآفرین موفق روسی است. او بنیانگذار و مدیر اجرایی آزمایشگاه کسپرسکی است. شرکت کسپرسکی بزرگترین فروشنده جهان در بحث محافظت از پایانه های شخصی و راه حل های امنیت سایبری است.

یوجین، در تاریخ 4 اکتبر 1965 در شوروی سابق و یکی از شهرهای جنوبی نووراسیسک متولد شد. او در نزدیکی پایتخت بزرگ شد. پدر او یک مهندس و مادرش یک کلکسیونر اشیا قیمتی بود. به عنوان یک کودک او علاقه زیادی به ریاضیات و فن آوری نشان میداد. او وقت آزاد خود را صرف خواندن کتاب های ریاضی کرد و در سن 14 سالگی موفق شد در رقابت های ریاضی جایگاه خوبی را به دست آورد. هنگامی که او چهارده ساله بود، شروع به حضور در دانشگاه آزاد کرد. مدرسه شبانه روزی Kolmogorov، که توسط دانشگاه مسکو اداره میشد و به آموزش تخصصی ریاضیات اختصاص داشت. او در سال 1987 با همسر اول خود، ناتالیا کسپرسکی در سوسک کوی، ملاقات کرد.

در همان سال کسپرسکی از دانشکده فنی دانشکدۀ عالی حقوق بشر با مدرک مهندسی ریاضی و تکنولوژی رایانه فارغ التحصیل شد. وی تحصیلات تخصصی خود را در رشته امنیت اطلاعات گذراند. یوجین کسپرسکی زمانی فعالیت خود را در زمینه امنیت سایبری آغاز کرد که که کامپیوتر وی در سال 1989 به طور تصادفی با ویروس “Cascade” آلوده شد. آموزشهای تخصصی که یوجین در بحث رمزنگاری دیده بود کمک کرد وی موفق شود ویروس رمزگذاری شده را تجزیه و تحلیل کند. همچنین رفتار آن را درک کند و سپس یک ابزار برای حذف آن ایجاد کند. پس از حذف ویروس ، کنجکاوی یوجین و اشتیاق به فن آوری رایانه، او را به شروع تجزیه و تحلیل برنامه های مخرب بیشتر و ایجاد ماژولهای تهاجمی برای آنها، ترغیب کرد. این مجموعه عجیب و غریب از ماژول های آنتی ویروس در نهایت تبدیل به پایگاهی برای پایگاه داده آنتی ویروس آزمایشگاه کسپرسکی شد. امروزه پایگاه داده آنتی ویروس کسپرسکی یکی از جامع ترین و کامل ترین مجموعه های امنیت سایبری است که برای تشخیص و جلوگیری از آسیب به سیستم های رایانه ای توسط بیش از 500 میلیون برنامه مخرب تجهیز شده است.

در سال 1990، یوجین با دنبال کردن علاقه اش به تکنولوژی های دفاعی، با گردآوری یک تیم از محققان علاقمند، برای ایجاد برنامه AVP Toolkit Pro Antivirus فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. محصول تولیدی این گروه چهار سال بعد توسط دانشگاه هامبورگ به عنوان مؤثرترین نرم افزار آنتی ویروس در جهان شناخته شد. لازم به ذکر است که در اوایل، نرم افزار ضد ویروس کسپرسکی فقط توانایی شناسایی 40 ویروس داشت و این امکان به مرور افزایش یافت.

در ابتدا آنتی ویروس کسپرسکی هرماه حدود ده فروش داشت. چیزی حدود 100 دلار در ماه!

شرکت کسپرسکی در اواخر دهه 1990 به سرعت رشد کرد. از سال 1998 تا 2000، درآمد سالانه آن 280 درصد افزایش یافت و تا سال 2000 تقریبا شصت درصد از درآمد ها بین المللی بود. محصول ضد ویروس این شرکت در سال 2000 به آنتی ویروس کسپرسکی تغییر نام یافت. تا سال 2000، تعداد کارکنان شرکت کسپرسکی تنها  65 نفر بود. ولی در سال 2019 تعداد کارکنان این شرکت در سراسر جهان به بیش از 4000 نفر رسید.

 

خرید آنتی ویروس کسپرسکی

 

یوجین کسپرسکی و همکارانش تصمیم گرفتند که خود به طور مستقل و با تاسیس یک شرکت فعالیت خود در زمینه تولید نرم افزارهای آنتی ویروس را ادامه دهند.

در سال 1991، Kaspersky از خدمت سربازی خود معاف شد و وزارت دفاع را برای اخذ کار در مرکز فناوری اطلاعات یک شرکت خصوصی KAMI ترک کرد تا کار تمام وقت آنتی ویروس خود را انجام دهد.

در سال 1997 آزمایشگاه کسپرسکی به طور رسمی تاسیس شد و یوجین کسپرسکی در سال 2007 به عنوان مدیرعامل Kaspersky Lab نام گرفت. او همچنان تا سال 2019 به عنوان مدیرعامل این شرکت شناخته میشود.

امروزه آزمایشگاه کسپرسکی یکی از بزرگنپترین عرضه کنندگان محصولات مرتبط با امنیت فناوری اطلاعات در سراسر جهان است که در حدود 200 کشور جهان فعالیت می کند. این شرکت بیش از 3800 متخصص فناوری اطلاعات را در 35 دفتر اختصاصی منطقه ای و در 31 کشور دارا است و فناوری های امنیتی آن بیش از 400 میلیون کاربر در سراسر جهان را محافظت میکند.

مجموعه بین المللی کسپرسکی بررسی برخی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین حملات سایبری که تاکنون شناخته شده اند از جمله Stuxnet، Flame و Red October است. این شرکت همچنین با INTERPOL، Europol و نهادهای پلیس ملی همکاری گسترده ای را به طور فعال در مبارزه با جرایم اینترنتی داشته است.

یوجین یک دکترای افتخاری از دانشگاه پلیموث انگلستان دریافت نموده است. او به طور مرتب سخنرانی هایی در مورد امنیت سایبری در دانشگاه های سراسر جهان برگزار میکند.

به عقیده یوجین کسپرسکی:

  • با وجودی که بازار امنیت اطلاعات بسیار رقابتی است، تبادل داده های خطرناک قابل اعتماد قطعا بخشی از امنیت کل اکوسیستم فناوری اطلاعات است و این تبادل نباید به خطر افتاده یا خراب شود.

 

منبع:

https://www.proline-iran.com/eugene-kaspersky/